Ghanian woman - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu Ghanian woman - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Ghanian woman

Blijf op de hoogte en volg Cecile

02 November 2012 | Ghana, Bolgatanga

Hehee.. hier even een kort berichtje vanuit Bolga:)

Gisteren een heeerlijk relax dagje gehad. Op t werk hadden ze gezegd dat ik nog even goed moest rusten en dat ik pas maandag weer hoefde te komen.. nou.. zo gezegd zo gedaan! Toen ik wakker werd was ik hier ook wel blij om, want ik was nog nie echt goed te pas en het plan om nog even naar Town te gaan heb ik ook maar direct laten varen. Dan maar een dagje thuis.
Het was een gewone donderdag dus iedereen bij mij thuis was naar school of naar het werk, dus ik had het rijk lekker voor mij alleen. 's ochtends lekker film gekeken en een beetje op bed liggen rusten. Totdat ik mezelf echt begon te ruiken en mijn haar zo vettig was dat ik toch echt mezelf naar het badhok heb moeten slepen:) Gelukkig had er een emmer water in de zon gestaan en heb ik mezelf is lekker kunnen douchen met warm water! Dat is lang geleden. Hemels was het! Haren wassen, scheren en al het zweet van mijn lichaam schrobben! Ik voelde me als herboren toen ik (na een half uur) klaar was:D
En toen heb ik ook gelijk de knop omgezet.. Ik ben niet meer ziek.. Ik ga actief bezig met het huishouden!

Ik heb mijn kamer netjes opgeruimd, de vloer geveegd, was van de waslijn gehaald, andere kleren gaan wassen en op gaan hangen!
Ik voelde me echt een GHANIAN WOMAN:D Is echt grappig dat je hier na 3 weken gewoon lekker zelfstandig je dingetjes kunt doen en jezelf ook thuis voelt in de omgeving.
Toen mijn gastmoeder thuiskwam keek ze mij ook aan van.. huw.. wat is er met jou gebeurd?:P 's ochtends nog als een halfdooie door het huis lopen en rond het middaguur super actief aan het werk.. Tja! Gewoon de knop omzetten is blijkbaar het beste medicijn.

De rest van de dag heb ik lekker gerelaxed met mijn gezin en geholpen bij het koken. Ik ben trouwens super goed geworden in het sorteren van rijst (lees: steentjes en beestjes eruit halen:P).

Oh! En ik ben al verslaafd geraakt aan een super lelijke soapserie:P Eva Luna ofzoiets.. Maar elke avond precies om die tijd valt de tv steeds weg en kunnen we elke keer 1 minuut zien en dan weer 5 minuten niet! Om gek van te worden! hahaha..

Vandaag met de trotro naar Bolga gegaan! Lekker 4 uur opgepropt zitten, heerlijk in die hitte:D
Maar we ziitten nu gelukkig in een super schattig guesthouse van een oude man. Zeer groot bed en er is een schone wc en een heerlijke douche! We worden verwend!! haha.. En op de muur hangt een briefje waarop staat: Please.. do not spit on the wall. Thank you for your understanding.
Dat zullen we dan ook maar niet doen:)


Tot snel!





  • 04 November 2012 - 11:55

    Lidy Lammertink:

    Hier .n groet vanuit de Keizersweg. Cecile wat een beleving! Lees steeds met veel belangstelling je verslag. Wensen je voorspoedige beterschap en nog fijne weken in Ghana. Groeten Herman-Lidy.

  • 04 November 2012 - 21:31

    Anouk Busger:

    hola ghanian woman!

    wat leuk om over je avonturen in ghana te lezen.
    leuk, maar ook wel heftig wat je daar allemaal meemaakt en dan ook nog eens ziek worden!
    fijn dat het nu wel beter gaat en een toffe tijd nog toegewenst!

    groetjes,
    anouk

  • 05 December 2012 - 15:32

    Tonnie Van Den Hoeven:

    Hallo cecile
    Via je ouders werd ik attemt gemaakt dat je op het moment voor een tijdje in Ghana zit
    Omdat ik zelf een maand geleden voor 14 dagen in Zambia ben geweest om mensen op te leiden voor kunst matige inseminatie was ik nieuwsgierig geworden naar je reisverslagen
    En inderdaad in je reisverslagen herken ik heel veel dingen die met Afrika te maken hebben
    Ik wil je daarom veel succes wensen en ik weet zeker dat dit een ervaring wordt die je van je leven nooit meer zult vergeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 20703

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 17 April 2013

Backpacken door Zuid-Oost Azië & Australië

14 Oktober 2012 - 17 December 2012

Ghana

Landen bezocht: