Wonderfull Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu Wonderfull Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Wonderfull Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Cecile

29 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hier zit ik dan om 10 uur 's ochtends in Ho Chi Minh city.. ik stink, moet nodig mn oksels scheren en heb behoefte aan slaap. 6 uur onderin de benauwde sleeperbus naast 4 Vietnamese mannen (het slechtste plekje die je maar kunt krijgen) was iets teveel van het goede:P haha..
Na aankomst direct naar het hostel gegaan, maar hier te horen gekregen dat ik toch echt tot 10uur moet wachten voordat ik de kamer in kan.. (het is nu 10.11.. dus ben benieuwd hoelaat t wordt. Toch ben ik vanmorgen nog wel actief geweest hoor! Kwartiertje ochtengymnastiek gedaan met oude Vietnamese vrouwtjes hier tegenover. Ge-wel-dig!! Kreeg zelfs een eierkoek toen het af was gelopen:P hahah.. Morgen om 6 uur verwachten ze me weer.... weet niet of ik daar aan kan voldoen.. maar dat zien we morgen wel weer:p hahaha

Mijn tijd in Vietnam zit er al bijna weer op! Miedug wat gaat de tijd toch snel!

Na een erg leuk avondje uit en een dagje sightseeying in Hanoi heb ik 2 kerels overgehaald om met mij mee te gaan naar Phong Nha Ke Bang National Park, dus 's Avonds de bus gepakt naar Dong Hoi. Mijn eerste ervaring met een Sleeperbus.. blegh! haha 3 lange rijen met stoelen boven en onder die helemaal plat kunnen. Wat een top idee! Het is even wennen omdat je weinig plek hebt om te draaien (en dan ben ik nog klein.. moest je Seth is zien.. hahaha) en bij elke bocht heb je het idee dat je naar beneden valt.. maar opzich is het een redelijk goed vervoermiddel. Dat heb ik geweten, want heb er tot nu toe al 3 gehad.

In Dong Hoi waren we errug blij dat we Sarah an Laura tegenkwamen want zij vertelden ons dat we niet op de afstapplaats op zouden worden gehaald, maar het treinstation.. Anders hadden we daar tot 's avonds laat nog gestaan:p Bepakt en bezakt bij een meneer op de motorbike geklommen en netjes afgezet bij het station.. Easy!

Vanaf daar werden we opgehaald door een meneer van ons hostel en kwamen we na 40 min (ipv de 3 uur die Seth zei dat het zou duren..) aan bij het hostel. Hier bleek dat de tours die in het National Park werden aangeboden best duur waren en dat het het ons niet echt waard leek. Dan zelf maar op onderzoek uit.. Gedoucht omgekleed en direct met een heel groepje naar de Phong Nha cave gegaan. Hier werd je naartoe gebracht met een boot en werd je in kleinere bootjes door de grot vervoerd. Super mooi!
Iedereen was helemaal kapot van het reizen, maar om de dag niet zomaar voorbij te laten gaan hebben we met een groepje van 6 besloten om motorbikes te huren en de omgeving te verkennen. BEST IDEA EVER! Wel had ik de pech dat ik bij Patrick achterop moest, die zn 'left turn' nog niet onder de knie had, wat resulteerde in een langzame en zeer lachwekkende valpartij in de berm! No biggy
We zijn door kleine dorpjes gereden waar alle kinderen achter ons aan renden Hello! Hello! Hello!! (Dejavu met Ghana!!:D) In een klein dorpje kwamen we nog een oud vrouwtje tegen die ons aan wat benzine kon helpen. Ik had de grootste lol met haar want ze bleef maar tegen mij praten en in mijn wang knijpen:P Erg leuk! hahah.. Daarna zijn we het park in gegaan.. Wat gaaf was dat zeg! Een super grote jungle met een kleine slingerweg erdoorheen.. Net Jurassic Park:D Toen het langzaam aan donker werd, vroeg ik me wel even af of we het park nog wel uit zouden komen.. Maar gelukkig hadden we GABOR met zn GPS die ons steeds geruststelde dat we écht wel thuis zouden komen. Om 8 uur 's avonds in het pikke donker waren we er dan eindelijk:P
Wel moest hier ook nog een 'left turn' gemaakt worden.. lagen we weer op de stoep. Ik weer in een deuk en Patrick in paniek.. GET UP GET UP.. BEFORE THE LADY SEES US!! .. hahahaha .. gelukkig had ze niks door van die kleine beschadigingen:P

De volgende dag hebben we weer motorbikes gehuurd (nu heb ik maar besloten om er zelf 1tje te nemen om verdere ongelukken te voorkomen).
Op weg naar Paradise Cave kwamen we langs een kerkje waar mensen druk aan het werk waren om een muur te bouwen. Ik ben zelf even de kerk in gelopen en zag achterin 2 vrouwen staan. Zij waren lid van het koor en waren aan het oefenen. Ze hadden een zeer groot handgeschreven liederenboek voor zich en hebben even wat voorgezongen. Erg bijzonder als je daar in je eentje zo naast staat. Geweldige stemmen en een zeer mooie taal.
Buiten hebben Seth Patrick en ik nog een handje meegeholpen bij het mengen van het cement. Erg leuk om te doen en de mensen vonden het erg lachwekkend:p Patrick ging er helemaal in op en heeft wel een half uur staan schoffelen. Erg leuk om zo met de lokale bevolking bezig te zijn. Helaas moesten we weer weg omdat we de grot ook graag wilden zien.
Ik heb nog nooit zo'n grote grot gezien in mn leven. Veel mooier dan Halong Bay en Phong Nha cave! Dit waren misschien wel de 2 mooiste dagen in Vietnam! Wat een ervaring om tussen de mensen te zijn en alles zelf te ontdekken op een motorbike!

Na Phong Nha zijn Patrick en ik naar Hue gegaan om vanuit daar een motorbike tour te doen richting Hoi An. Erg mooie route langs de kust en bergen! En een erg leuke guide met een heel raar baardje.. nja baard.. meer een klein stukje huid waar lange haren uit kwamen! Iehl:P haha.. Zelf heb ik ook nog een stukje gereden door Danang.. Spannend om zo door een stad te rijden tussen al die andere motorbikes :-| But I managed(A)

Eenmaal aangekomen in Hoi An (DE plaats waar je kleren kunt laten maken) werd er bij Patrick direct een broek aangemeten. Zelf heb ik besloten om niks te laten maken.. beetje op mn geld letten he:P hahah.
We zijn 2 nachtjes in Hoi an gebleven. Een erg schattig plaatsje met heeeeeel veel lampionnetjes en lichtjes. Zo romantisch om 's avonds door die straatjes te lopen.. wel jammer dat ik daar dan als single meisje doorheen loop:P haha
Anyway.. overdag lekker bij het zwembad gelegen, wat geshopt en even naar het strand geweest. Heerlijke dagen!

Daarna door naar Nha Trang.. Dé uitgaansstad van Vietnam.. Dat heb ik geweten.. phuuuuuuuu nog nooit Jagerbombs gehad.. en na dit avondje doe ik dit ook nooit meer! hahah.. Omdat we de dag ervoor al naar Monkey Islands waren geweest en het de volgende dag echt super slecht weer was hebben we de halve dag in bed gelegen om de kater te overwinnen:P 's Avonds hebben we nog wel even een dansje gewaagd, waarna ik de volgende dag een 2 daagse easyrider tour te doen naar Dalat.

Geweldige ervaring! Ik had een super leuke guide die me van alles liet zien onderweg. Geweldige ritten door de bergen gehad en inzicht gekregen in veel van de producten die in Vietnam gemaakt/verbouwd worden.
's Avonds overnacht in een homestay. Nja.. ik heb er zelf maar wat meer van gemaakt omdat we anders alleen in een nabij gelegen halletje eten kregen en verder niet echt met het lokale volk in aanraking kwamen.
Ik ben zelf een beetje rond gaan lopen en heb een meisje van mijn leeftijd leren kennen die een klein beetje Engels kon. Uiteindelijk heb ik haar en haar moeder een beetje geholpen met eten koken en hebben we gezellig samen met haar super schattige kindje op een kleed gezeten. Samen de slakken geproeft die ze had gebakken (best lekker) en perobeerd met elkaar te praten. Zo bijzonder! Met handen en voeten (en een klein boekje met engelse en vietnamese regels erin) kwamen we toch heel ver. De volgende ochtend afscheid genomen en een klein briefje en wat geld achtergelaten. Ben blij dat ik ze heb mogen leren kennen:)
De volgende dag door de Central Highlands gereden.. Voor iedereen die maar een beetje van natuur houdt.. of helemaal niet.. GEWOON DOEN!! Wauw wauw wauw! Wat een uitzicht en een rust. Blij dat ik de tour gedaan heb.

's avonds in Dalat tot half 12 gewacht op de bus en nu dus in Ho Chi minh.. waar het ondertussen al kwart over 11 is en ik nog steeds wacht tot ik de kamer in mag:P hahha

Volgende week op naar Cambodja! Erg veel zin in!

Dikke kus!!

Tạm biệt




  • 29 November 2013 - 15:51

    Joyce:

    Hey meid wat geweldig weer om te lezen.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    En dat je al veel contacten hebt gelegd.
    Het is hier koud en nat hahaha maar verder goed.
    Meid geniet nog even en ik wacht met smart op het volgende verhaal.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Veel liefs en dikke kus.

  • 30 November 2013 - 05:28

    Netty Veltmaat:

    Wat een mooie foto s ende verhalen die je schrijft,Een hele ervaring zo n reisdit pakken ze je nooit meer af.Het toont wel van veel lef en moet om dit aan te gaan,knap hoor.
    Nog heel veel plezier en pas goed op je zelf heel veel groetjes Gerard. En Netty Veltmaat

  • 04 December 2013 - 02:00

    Mrut:

    oh my lord slakken??? yuk!

    zo te lezen ben je straks echt een master op zo'n bike! heb je trouwens nog meegekregen dat paul walker dood is en dat de zanger van de lostprophets een pedo rapist is die veroordeeld gaat worden? oke misschien moeten we dit een andere keer bespreken;)

    Ja joh single door de straten lopen?kuch* :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 20714

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 17 April 2013

Backpacken door Zuid-Oost Azië & Australië

14 Oktober 2012 - 17 December 2012

Ghana

Landen bezocht: