Xin Chao!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu Xin Chao!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cecile Busger op Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Xin Chao!!

Blijf op de hoogte en volg Cecile

18 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Nou, ik heb de eerste week overleefd hoor!:) Niks te zien van één of andere tyfoon die hier zou zijn geweest... gelukkig maar:) De vluchten gingen top! Emerirates is aan iedereen aan te bevelen; vlieg dan wel ff eerste klas, dan kun je zelfs nog even douchen en uitgebreid aan de bar hangen;)

Na 6 uur vliegen naar Dubai, 6 uur vliegen naar Bangkok, 6 uur wachten in Bangkok en een laatste vlucht van 1.5uur kwam ik EINDELIJK aan in Hanoi! Snel even mijn visum en bagage opgehaald en daarna door de goedlachse douane die een extra balie voor mij opende.. wat een service(A)
Daarna kwam het hello goodbye moment.. ik door de gate en daar stond hij.. een (wederom goedlachse) Vietnamees met het bordje 'Pick-up for Cecile'.. ik vloog hem bijna in zijn armen! haha.. Toch fijn als je even opgevangen wordt zo 's avonds in een wildvreemd land. Op internet werd gezegd dat ik een Engels sprekende chauffeur zou krijgen.. misschien bedoelden ze daarmee 'iets beter Engels dan de gemiddelde Vietnamees van t platteland'? We hebben de helft van de weg met elkaar 'gepraat'.. lees: ik vragen stellen die hij niet begreep en hij antwoorden geven die ik niet begreep:P en ondertussen maar lachen en ja en amen zeggen (A) Erg gezellig!

Het land doet me in eerste instantie veel aan Ghana denken.. dezelfde stalletje en grote kapotte reclameborden langs de weg, het verkeer enz. Ik betrapte mezelf zelfs even op een 'ik ben weer thuis!' momentje .. haha. Eenmaal aangekomen en ingecheckt bij het hotel ben ik direct onder de douche gestapt en het bed ingedoken (letterlijk.. en nee.. dat was geen goed idee, want het voelde alsof ik op een houten plank terecht kwam! AU! jammer joh!:P

De eerste dag in Hanoi ging eigenlijk best snel.. 's Ochtends lekker ontbijtje genuttigd, gepraat met wat andere backpackers en gelijk ff 2 tours geboekt naar Halong Bay en Sapa.. Daarna heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik de stad ingegaan:)
Mijn hotel bevond zich in het oude deel van Hanoi waar er bepaalde straten voor bepaalde artikelen te vinden zijn, bv de schoenenstraat -->Alleeeeen maar winkels met onmeunig veel schoenen.. De zonnebrillenstraat --> Suuuuuper veel zonnebrillen enzenz Echt bizar!
Tijdens een rondje om Hoan Kiem Lake ben ik een ander meisje tegengekomen die ook alleen reist. Zij was hier al 10 dagen en had bijna elke dag een kater gehad.. aangezien ze in een hostel zat waar de drank rijkelijk vloeide (1x raden waar ik op dit moment zit.....hihi) maar wat had ze van de stad gezien of kon ze mij aanbevelen? Euhhh.. bijna niks:P haha.. wel gezellig even geluncht en gepraat over wat de plannen zijn. Grote kans dat we elkaar wel weer ergens tegenkomen:)

In de middag moest ik natuurlijk wel ff iets cultureels doen en de stad ontdekken en ben ik achter op een motorbike gestapt (na onderhandeling over de prijs of course) om naar een ander gedeelte van de stad te gaan. De 1e tempel bezichtiging van mijn reis kan ik van mijn lijstje strepen!(A) haha.. ook even langs het Ho Chi Minh mausoleum geweest. Die was gesloten want die kerel wordt ergens anders opnieuw ingebalsemd ofzo.. anyway.. nog wel mooi om langsheen te lopen. Moest wel oppassen dat ik niet per ongeluk een voet over de streep zou zetten waarmee het mausoleum was afgebakend, want anders kreeg ik een bewaker boos achter me aan met een fluitje!:P

In de avond ben ik naar het poppentheater geweest.. Best geinig maar na 20 minuten had ik t wel gezien en had ik het onmeunig koud van de airco boven mij.. jammer dat het toen nog 40 minuten doorging :-|

De volgende dag werd ik al vroeg opgehaald voor de trip naar Halong Bay. We gingen verschillende hotels langs om mensen op te halen.. nadat het zoveelste stelletje binnenkwam had ik toch mn twijfels of ik wel de goede tour had gekozen:O Gelukkig was er 1 meisje (ook met vriend) waar het direct mee klikte en hebben we de hele 4 uur in de bus volgekletst:)
Dat Halong Bay een touristentrekker is werd direct duidelijk bij aankomst in de haven.. miedug wat een mensen! Gelukkig liep iedereen netjes achter een gids aan en bleek er nog een beetje orde in te zitten.
Met een klein bootje werd iedereen naar een grotere boot gebracht.. hier een lekkere lunch genuttigd en Halong Bay ingevaren. Wauw!! wat is dat gaaf! Mooie eilandjes die allemaal een naam hebben gekregen door welke vorm mensen er in zien.. de tip van onze gids: Use your imagination! zo ook in de grotten.. Hier was een stalagmiet die verdacht veel leek op een mannelijk geslachtsdeel.. (hier had je weinig fantasie voor nodig btw).. de gids durfde dit volgens mij niet te vertellen aangezien hij het over een kanon had.. nja.. opzich is dat bijna t zelfde..haha.
Van 1 eiland hebben we de top bereikt.. 400 nog wat treden. Ik was bekaf met mijn kleine ongetrainde beentjes! Nog zuurder is het als je dan door een 83 jarige Aziaat lachtend wordt ingehaald :S Gelukkig was het het wel waard.. pfuu wat een uitzicht!! Prachtige zonsondergang gezien.. Dan krijg je toch echt even het ultieme vakantie gevoel:D
Vlak voordat de zon helemaal onderging zijn we nog gaan kajakken. Dat was ook geweldig! Door een grot naar een opening met alleen maar grote rotsen om je heen. Waaauuw!
's Avonds een heerlijk avondje op het bovendek gehad met biertjes, goed gezelschap, muziek en een scheel meezingende Engelsman:)

De volgende dag zijn we rond het middaguur weer de bus ingestapt richting Hanoi. In de bus zat de gids naast mij en wist hij me te vertellen dat hij en het hotel personeel vonden dat ik veeerrryyy pretty and beautifull was en op een Victoria Secret model leek... ik kon volgens hem zo de catwalk op! oh.. euh.. well.. thanks? Wie belt Victoria Secret even op zocat ik een miljoenencontract krijg??:P thanks!
Blijkt maar weer dat je als blond meisje in Azië zeer goed tot je recht komt:P

Achjaaaa.. waar was ik? Ohja.. om 5 uur kwam ik weer aan bij het hotel en kreeg ik te horen dat ik om half 7 weer opgehaald zou worden.. Anmaakn dus! Snel even omkleden en stad nog in om een afhaalgerechtje te scoren.. mislukt :( dan maar snel de 2 krentebollen die ik nog had van thuis:)

's Avonds de nachttrein richting Sapa gepakt. Hier sliep ik in een 4 persoons cabine met 1 oudere Chinees en een jong Chinees stelletje. Dit verliefde stelletje heeft 's avonds een UUUUUR lang een fotoshoot gehouden om vervolgens de mooiste en meest sexy foto op fb te zetten. Ik wist dat chinezen graag zelfies maken.. maar miedug he! Hoeveel verschillende bekken kun je trekken?!
Achja.. verder wel redelijk geslapen ondanks het geschommel in de trein. Om half 6 in de ochtend kwamen we aan in Lao Cai en vanuit daar zijn we de berg opgegaan naar Sapa. Mennnnn wat een uitzicht! De rijstvelden, de wolken boven en onder en de vallei. Perfect! Eenmaal in het hotel even snel gedoucht, gewerkt (wond bekeken van een meisje uit Spanje, komt mijn vpk kennis op reis ook nog van pas:D) en ontbeten. Daarna een tocht gedaan langs een klein dorpje en een waterval. Erg mooi allemaal. Na de lunch beon t toch te regenen en was mijn buik ook een beetje boos op mij.
Dan maar een heerlijke massage genomen met een ander Duits meisje. Ik werd onderhanden genomen door een Vietnamees meisje. Terwijl ik daar half ontbloot op tafel lag met gelukkig een heater dichtbij, zat zij met haar winterjas en muts bovenop mij. Beeeeetje vreemd, maar pfuuuu wat was dat fijn!! Zal zeker nog een aantal massages meer pakken tijdens mijn reis (A)..

Mijn buik was de rest van de avond nog niet echt blij wat dus resulteerde in een avondje film kijken in bed. En dat aan de andere kant van de wereld.. shame on me! De volgende dag besloten om een avondje eerder naar Hanoi terug te gaan. Maar eerst nog een goede trekking door de bergen te doen! Wat was ik blij met mijn wandelschoentjes(A) haha..
Veel lokale bevolking en mooie uitzichten gezien. En veel lastig gevallen door kleine meisjes (By one from meeee, 1 for 5000, 3 for one dollaaarrr .. en dat 25 minuten in mijn linker oor) en oude vrouwen die wat wilden verkopen. Was te verwachten hhaha:P

's Avonds de trein terug genomen en vanochtend weer aangekomen in Hanoi. Waar ik nu dit verhaal een beetje afraffel omdat ik me klaar moet maken voor een avondje Beerpong! haha ..

Het gaat hier dus goed! No worries!

Dikke kus!

  • 18 November 2013 - 14:39

    Kelly:

    Pff dat klinkt allemaal erg vervelend! Ben blij dat die storm aan jou voorbij is gegaaan,. Geniet ervan meid, want voor dat je het weet zit je weer thuis op de bank! In tussentijd volgen wij jou reisverhalen! Dikke kus

  • 18 November 2013 - 21:51

    Maartje:

    phoeeww wat een verhaal weer cec, tis alsof ik er zelf bij ben hahaha
    Lijkt me wel heel veel reisuren, zorg je wel een beetje goed voor jezelf want volgens mij heb je niet fatsoenlijk gegeten en moest je POEPEN..;)

    excuses voor de andere lezers maar wij zijn altijd heel open over inwendige zaken

  • 18 November 2013 - 22:09

    Papa Mama Henri Felien En André:

    Wat kan jij het leuk brengen zeg. We zien het helemaal voor ons! Plaats je nog wel wat foto's of heb je bijna nog geen foto's genomen? We zijn benieuwd! Fijn dat het goed gaat. Hier gaat het ook goed. Dikke kus. de Fam

  • 24 November 2013 - 15:17

    Benny En Dicky:

    We hebben je verslag gelezen.
    Heel leuk, jou reisverslag, iedere dag beleef je weer wat nieuws.We zullen je volgen met je verdere verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecile

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 20706

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 17 April 2013

Backpacken door Zuid-Oost Azië & Australië

14 Oktober 2012 - 17 December 2012

Ghana

Landen bezocht: